چنانچه به واژه‌نامه آکسفورد مراجعه کنید، در معنی واژه upskilling، عبارت آموزش‌ مهارت‌های اضافی به کارکنان را خواهید یافت. همان‌طور که همه ما از اهمیت آموزش‌های پایه‌ای در هنگام استخدام کارکنان جدید واقف هستیم، مهم است تا به خاطر بسپاریم که لازم است تا به‌عنوان کارفرما، شرایط رشد کارکنان فعلی را نیز فراهم کنیم. هنگامی که کارکنان ما رشد می‌کنند، شرکت‌ ما نیز رشد می‌کند. سرمایه‌گذاری بر روی کارکنان، در واقع سرمایه‌گذرای بر روی تجارتمان است. به همین خاطر بسیار مهم است که مهارت لازم را به کارکنان اسپا آموزش دهید. قصد داریم تا در این مقاله‌ها اتفاقی که پس از  ارایه آموزش‌های اضافی به کارکنان اسپا اتفاق می‌افتد را بررسی کنیم.

رسانه‌های اجتماعی همیشه در حال تکامل هستند. درست در زمانی که فکر می‌کنیم به یک برنامه تسلط داریم، برنامه جدیدی معرفی می‌شود و یا همان برنامه قبلی، ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند. بسیار با اهمیت است که خود را به روز نگه دارید تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند از آخرین روند کاری شما مطلع باشند. برای ماندن در این حلقه باید به رسانه‌های اجتماعی به روز بسیار توجه کرد.

چنانکه در مقدمه شمارگان پیشین نیز آمده بود طراحی اسپا باید به سمت آرامش و برانگیختن حواس پنجگانه نظر کند و فاکتورهایی چون نور، رنگ، وسعت فضا (متراژ)، صدا، دکور، بهداشت، پذیرایی و... را منظور نظر داشته باشد. هرگاه در مقام مقایسه تک‌تک فاکتور‌های اسپاهای امروزی با حمام‌های سنتی ایرانی برآییم، درخواهیم یافت که حمام‌های ایرانی باتوجه به امکانات محدود زمان خود، هرکدام از فاکتورهای فوق‌الذکر را دارا بوده و گاه معمار هوشمند ایرانی برای کاربردی نمودن آن فاکتور، ترفند‌هایی را به‌کار می‌برده که بهترین بهره‌وری را به‌دنبال داشته باشد. چنانکه در مبحث نور اشاراتی چند داشتیم.

 

افزایش قیمت‌های منوی خدماتی شما می‌تواند یک ضرورت باشد.در این مقاله شما را با بهترین روش برای پیاده‌سازی این افزایش‌ها آشنا خواهیم کرد. بیایید با حقیقت روبه‌رو شویم: افزایش قیمت خدمات یک ضرورت ناخوشایند فعالیت در کسب‌وکار اسپا است. Stan Grod – مالک شرکت Massage Masters در شرمان اوکس، کالیفرنیا - مهمترین دلایل برای افزایش قیمت را اینگونه ذکر می‌کند: باید به سود برسید؛ باید بتوانید دستمزدی همگام با نرخ‌های بازار به کارکنان‌تان بدهید؛ و چون نباید از تورم و کسب‌و‌کارهای دیگر عقب بمانید، قیمت محصولات‌تان را کاهش نمی‌دهید.

 

 

فرصت‌های آموزشی مداومی که امروزه وجود دارند، آموزش‌های پیشرفته و به‌روزی را در زمینه تکنیک‌ها، محصولات و ساختن کسب‌وکار ارایه می‌کنند تا مهارت‌های پرسنل اسپای شما را تقویت کنند. ادامه تحصیلات بنای موفقیت اسپا است. تحصیلات به انگیزش کارکنان اسپا، به روز نگه داشتن شیوه‌های درمانی و اطمینان از حضور مداوم افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند. Dawn Nooney صاحب اسپای renew.calm در اسپرینگ فیلد غربی ماساچوست می‌گوید: «من از هرگونه آموزشی که قابل دسترس باشد بهره می‌برم؛ سمینارهای آنلاین، آموزش‌های خانگی، آموزش‌های آفلاین و برنامه‌های آموزشی مربوط به تجارت و از این آموزش‌ها برای بهبود دانش محصولات، مهارت‌های تکنیکی و مدیریت کسب‌و‌کار استفاده می‌کنم. اگر به‌صورت مداوم درصدد پیشرفت خود نباشیم، نمی‌توانیم خدمات بی‌نقص و برجسته‌ای به مشتریان ارایه کنیم.» خوشبختانه امروزه بیش از هر زمانی، فرمت‌های آموزشی مختلف مخصوص صاحبان اسپا و درمانگران وجود دارد. در زیر به بررسی مهیج‌ترین گزینه‌های موجود می‌پردازیم.

تلاش برای بازاریابی خدمات اسپا برای مخاطبین تفکیک شده می‌تواند بسیار نفس‌گیر باشد صرف‌نظر از هزینه‌های گزاف آن. هر کسی که در 20 سال گذشته به این صنعت وارد شده، شاهد لرزه‌ها و تغییرات بزرگی در چگونگی توجه نظر اسپاروها به روش‌های مختلف بازاریابی بوده است. روزهایی که تنها رقابتی که مالکان اسپا باید در آن شرکت می‌داشتند، نگرانی درخصوص سایر امکانات موجود در شهر بود،‌گذشته است. زمانی که استراتژی بازاریابی قوی شامل ارسال کارت‌پستال‌های براق می‌شد، تبلیغات در کتاب زرد (jellow paqe) و بنرهای تبلیغاتی شهری.

برای پرداختن به طراحی پروژه هر بنایی دو مبحث اصلی وجود دارد. یکی تاسیسات ساختاری و دیگری پروسه کاربردی برای هر ساختار. فی‌المثال یک بنای مسکونی از مجموعه تاسیساتی تشکیل شده که هر یک کاربری خاصی دارد، ازقبیل آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، اتاق‌های خواب و نشیمن و غیره که هر یک کاربری خاصی دارد و رابطه علت و معلولی ساختار و کاربری آن را تعریف می‌نمایند.

منوی اسپای شما قلب و روح کل عملکرد شماست. خدمات انحصاری و امضادار، مشتریان را به اسپای شما می‌کشاند، آن‌ها رزق و روزی و معاش شما هستند. اما همانطور که می‌دانید، صنایع زیبایی و مراقبت از پوست، همواره در حال تغییر و پیشرفت هستند. گرایش‌ها و فناوری‌ها و روش‌های تازه، هر روز ظاهر می‌شوند و توجه مشتریانتان را به خود جلب می‌کنند. مهم نیست که منوی شما تا چه اندازه مطمئن و بی‌نقص باشد، بلکه در بسیاری زمینه‌ها باید اصلاح شود تا مطابق با آخرین گرایش روز و نیاز بازار باشد.

 

 شبکه‌های اجتماعی پتانسیل بالایی برای تبلیغ برند اسپای شما و شناساندن آن به مشتریان دارند. چنانچه نسبت به چگونگی استفاده از آن‌ها آگاهی داشته باشید. مفید خواهد بود اگر به شبکه‌ای اجتماعی بپیوندید و سیلی از پست‌های اتفاقی و غیریکدست را برای جلب توجه مشتریان ارسال کنید، اما متاسفانه این تمام حقیقت نیست.

   توسعه سریع اسپاهای روزانه و اقامت در سال‌های اخیر بسیار خبرساز شده است. این اخبار که به‌طور سنتی در حوزه صنایع در حال رشد منعکس می‌شود، تقاضای متقابلی را برای کارکنان واجد شرایط در موقعیت‌های شغلی مهم مدیریتی و پشتیبانی ایجاد می‌کند. افزایش تقاضای نیروی انسانی می‌تواند موجب کاهش نیروهای مستعد قابل دسترس شود و کمبود متقاضیان ماهر نیز می‌تواند خطر افزایش حقوق درخواستی را به همراه داشته و برای کیفیت خدمات نیز تهدیدی جدی محسوب ‌شود. یافتن مدیر اسپای واجد شرایطی که هدایت‌کننده تمامی اجزای متحرک در یک اسپای روزانه یا اقامتی شلوغ و پیچیده باشد، حقیقتا کار ساده‌ای نیست. بسیاری افراد تنها به دنبال عنوان شغلی مدیریت اسپا هستند. اما در همین حین تعداد کمی از مدیران اسپا خود را به‌طور کامل موظف می‌دانند تا نیازهای صاحبان اسپا، تراپیست‌ها و مشتریانی که به آن‌ها خدمات ارایه می‌کنند را به‌طور موفقیت‌آمیزی به تعادل برسانند.