رسانههای اجتماعی همیشه در حال تکامل هستند. درست در زمانی که فکر میکنیم به یک برنامه تسلط داریم، برنامه جدیدی معرفی میشود و یا همان برنامه قبلی، ویژگیهای جدیدی را اضافه میکند. بسیار با اهمیت است که خود را به روز نگه دارید تا دنبالکنندگان شما بتوانند از آخرین روند کاری شما مطلع باشند. برای ماندن در این حلقه باید به رسانههای اجتماعی به روز بسیار توجه کرد.
استوریها:
استوریهای اینستاگرام به شما امکان میدهد ویدیوهای کوتاه(فیلمهای کوتاهی که بعد از ۲۴ ساعت پاک میشوند) به اشتراک بگذارید تا از این طریق بتوانید با دنبالکنندگان خود ارتباط برقرار کنید. گولایین لالوس میگوید«با استفاده از استوریهای اینستاگرام میتوان با مشتریها و شرکای صنعتی ارتباط برقرار کرد. ویژگی جدید استوریهای اینستاگرام این امکان را فراهم کرده که اطلاعات مخاطبان خود را جمعآوری کند تا به روند مراکز اسپا کمک کند.» اگر تعداد دنبالکنندگان از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود، اینستاگرام ویژگیای فراهم میکند تا با استفاده از URL در استوریهای اینستاگرام، مخاطبان با کشیدن صفحه به بالا بتوانند به صفحههای رزرو و یا پیشنهادات ویژه امروز منتقل شوند.
خصوصیات فروشگاه:
امروزه، رسانههای اجتماعی خرید محصولات از سایتهایی نظیر اینستاگرام را برای مشتریان آسانتر کرده اند. کریستین مارکون میگوید «منظم و ردیف کردن محصولات یکی از راههای مهم برای بهبود کسبوکار شما در برنامههایی نظیر فیسبوک و اینستاگرام است که روش جدیدی برای خرید محصول مورد نظر بهطور آسان و مستقیم در دسترس مردم قرار دادهاند.»
نظر کاربران:
به اشتراک گذاشتن عکسهای مشتریان و یا افرادی که تاثیرگذاری زیادی دارند و از مراجعان به مرکز اسپا هستند، میتوانند مورد توجه قرار بگیرند. مارکسون میگوید «باید از انتخاب مرکز اسپای شما برای سرویس گرفتن و اشتراکگذاری عکسها از آنها تشکر کرد.» این نوع تعامل میتواند به جذب مشتریان جدید کمک زیادی کند.
محتوای ویدیویی:
قوانین ویدیوها هماکنون شبیه قوانین رسانههای اجتماعی است. روگر سولانکی میگوید: عکسهای شما و ویدیوهای زندهای که از خود با دوستانتان به اشتراک میگذارید، میتواند یک ابزار قدرتمند باشد. با این روش دنبالکنندگان بیشتر و مشتریان جدیدی میتوان اضافه کرد. بهطور مثال، الگوریتم فیسبوک، ویدیوهای زنده را در رتبه بالاتری در صفحه قرار میدهد که باعث میشود افراد بیشتری این ویدیوها را ببینند.
عکسهای قبل و بعد:
مشتریان و دنبالکنندگان، علاقهمند به دیدن عکسهای قبل و بعد هستند تا بتوانند ببینند بعد از گرفتن سرویس مورد نظر، چه تغییراتی خواهند داشت.
عکس:
عکسهای زیبا بسیار مهم و کلیدی هستند. استفانی مورن میگوید «یکی از راههای محبوب شدن مراکز اسپا در رسانههای اجتماعی، اشتراکگذاری عکسهای فضای اسپا، خدمات و محصولات آنهاست.»