با ظهور صنعت اسپا در کشور و ایجاد مراکز ماساژ، همچنین آموزشگاههای رسمی این رشته در کنار کارآفرینی و ایجاد مشاغل جدید که بسیار حایز اهمیت و مثبت است، این حرفه در حال کشمکش با چالشها و نیازهای بعضا مهم و شدید بهدلیل تازگی و تعریف نوی آن بهعنوان شغلی قانونی میباشد.
یکی از کمبودهای بسیار مهم این حرفه و صنعت نوظهور، جای خالی شرکتهای بیمه و بیمهگزاران است. البته پیشرفتهای مهمی نیز در این امر حاصل شده است و تقریبا از دو سال پیش ماساژورها میتوانند در لیست بیمه کارفرما قرار بگیرند و از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند، که قبل از آن چنین امری امکانپذیر نبود چرا که چنین شغلی اصلا تعریف نشده بود. اما این موضوع کل نیاز این صنعت را به بیمه پاسخگو نیست، چراکه این حرفه دارای ابعاد متفاوتی است که با نگاه به هر کدام از آنها، نیاز و اهمیت بیمه بیش از پیش مشخص می شود. برای مثال ماساژورها صاحب حرفهای هستند که ممکن است بسیار زودتر از موعد دچار آسیبدیدگی فیزیکی شوند. از آن جایی که کل ابزار یک ماساژور دست اوست و اگر به هر دلیلی دست ماساژور آسیب ببیند رسما بیکار میشود، پس نیاز است که لااقل دستهای ماساژورها تحت بیمههای خاصی قرار بگیرد.
مثال دیگر نیاز به بیمه مسوولیت حرفهای برای مشتری است. هنگامی که مراجعهکننده به ماساژور یا مرکز ماساژ مراجعه میکند شاید به دلایل و علت های مختلف، نه توسط ماساژور بلکه به دلایل مشکلات خود متقاضی، دچار آسیب یا مشکل شود. از آنجا که ماساژ ریلکسی که اغلب بیضرر است و آسیب ایجاد نمیکند با تماس دست ماساژور انجام میشود، ممکن است وی دچار خطرات و سوءاستفادههای اخاذان بشود و مسوولیتی که برعهده اش نیست گردن او بیافتد.
از این مثالها بسیار زیاد میتوان ذکر کرد که در این نگارش نمیگنجد. سخن کوتاه کرده و به این کلام بسنده میکنیم که حضور فعالان صنعت بیمه در این حرفه نوظهور بسیار ضروری است و جا دارد مسوولین اقدامات لازم را در این امر مبذول نمایند.