در یکی از گوشههای سلامت، موضوعی که ذهن همه را به خود مشغول کرده است، خواب است. مهم نیست که شما کی هستید، خواب بهتر همیشه اولویت است و ما این موضوع را با رشد چشمگیر صنعت جهانی خواب در سالهای اخیر به طور گسترده مشاهده میکنیم. در نشریه تخصصی زیبازی بیشتر به این قضیه میپردازیم.
بسیاری از مردم به نقش حیاتی خواب در سلامت و رفاه کلی خود آگاهتر میشوند. با وجود این افزایش آگاهی، میلیونها نفر هنوز از کیفیت خواب خود راضی نیستند و علاقهمند به سرمایهگذاری در سلامت خواب خود هستند. برندها میتوانند با ترویج مزایای خواب باکیفیت و اشتراکگذاری محصولاتی که میتوانند به افراد در دستیابی به این هدف کمک کنند، این نیاز را برآورده کنند. در اینجا روندهای جهانی مصرفکننده خواب را که Mintel گزارش میدهد و در این بخش مرکز توجه قرار خواهند گرفت، ارائه میکنیم.
رضایت جهانی از خواب
تنها نیمی از مصرفکنندگان در مناطق مختلف از خواب خود راضی هستند. با پایین بودن سطح رضایت از خواب، مصرفکنندگان بیشتر احتمال دارد که نوآوریهایی را که هدفشان بهبود کیفیت خواب است، استقبال کنند. آگاهی از تأثیر دومینویی سایر رفتارهای سبک زندگی بر خواب به این معنی است که مصرفکنندگان به دنبال رویکردهای شخصیسازی شده متناسب با تجربه و انتظارات خود هستند.
طبق گزارش روندهای مدیریت خواب ژاپن Mintel، تمرکز در ژاپن بیشتر بر ادغام بهبود خواب با اهداف گستردهتر سلامت و رفاه است تا تغییرات خاص خواب.
انگیزهها برای بهبود خواب
به طور سنتی، ساعات توصیه شده برای خواب در حدود هفت تا نه ساعت باقی مانده است، که نشان میدهد اگر مصرفکنندگان به این حد برسند، خواب خوبی دارند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان داد که کیفیت خواب، به معنای توانایی سریع به خواب رفتن و خواب ماندن، تأثیر بیشتری بر سلامت و رفاه کلی نسبت به مدت زمان خواب دارد.
خوشبختانه، این موضوع از نظر درک مصرفکنندگان پشتیبانی میکند. در سطح جهانی، مصرفکنندگان ارزش کیفیت را نسبت به کمیت در مورد خواب بیشتر میدانند. در ایالات متحده، 88 درصد از مصرفکنندگان موافق هستند که کیفیت خواب بیشتر از مدت زمان آن اهمیت دارد و 64 درصد از مصرفکنندگان آلمانی نیز این دیدگاه را دارند. به طور مشابه، در حالی که مصرفکنندگان بریتانیایی موافق هستند که خواب کافی مهمترین حوزه تمرکز سلامت است، کمتر از یک سوم میگویند که خواب خود را برای مدیریت سلامت خود بهبود بخشیدهاند.
اشتیاق شدید برای استراحت باکیفیت یک انگیزه اصلی برای مصرفکنندگان است. هم مصرفکنندگان بریتانیایی و هم چینی میخواهند زمان صفحه نمایش قبل از خواب را کاهش دهند، که نشاندهنده یک روند جهانی بالقوه به سمت بهداشت بهتر خواب است. این موضوع روند گستردهتر مدیریت جامع سلامت را نشان میدهد، جایی که مصرفکنندگان تغییرات کوچک در سبک زندگی برای بهبود خواب ایجاد میکنند.
جدا از این بهروزرسانیهای آگاهانه سبک زندگی، مصرفکنندگان همچنین برای بهبود فواید فوری سلامت انگیزه دارند. افزایش انرژی، بهبود سلامت جسمی و روانی و بهبود خلق و خوی قویترین انگیزهها برای مصرفکنندگان آمریکایی برای تلاش برای بهبود خواب خود هستند.
در نتیجه، Mintel شاهد رشد یک «بازار سلامت خواب» به جای بازار کمک خواب بود. مصرفکنندگان به دنبال بهبود کل زندگی خود هستند، نه فقط خواب خود. برندها میتوانند با تمرکز بر بهبود کیفیت خواب در حالی که عوامل و انتخابهای گستردهتر سبک زندگی را در نظر میگیرند، پاسخ دهند. غذا و نوشیدنیهای عملکردی، برنامههای آرامشبخش و بینشهای شخصیسازی شده از ردیابی خواب مناطقی هستند که همچنان در علاقه جهانی رشد میکنند.
تغییر از کمک خواب به سلامت خواب
روندهای صنعت خواب که Mintel مشخص کرده است نشان میدهد که مصرفکنندگان به سمت سلامت کلی خواب تمایل دارند. با این حال، این تغییر به معنای کند شدن بازار کمک خواب بدون نسخه (OTC) نیست. نیمی از مصرفکنندگان آمریکایی گزارش میدهند که از آنها استفاده میکنند و داروهای تسکین درد و آنفولانزای چند منظوره را انتخاب میکنند که شامل پشتیبانی از خواب هستند.
بازار آلمان نیز در سالهای اخیر رشد مداوم داشته است، با پیشبینیهایی که نشاندهنده رشد آرامبخشها، کمک خواب و داروهای OTC تقویتکننده خلق و خوی تا سال 2027 است. با وجود رشد بازار کمک خواب، هنوز هم برخی شک و تردیدها در مورد اثربخشی کمک خواب وجود دارد.
با حرکت مصرفکنندگان به سمت بهبود سلامت کلی خواب، برندهای کمک خواب میخواهند خود را با رویکرد جامعتر به سلامت خواب سازگار کنند.
علاقه رو به رشد به فناوری خواب
علاقه به فناوری خواب نیز همچنان افزایش یافته است، با بیش از یک سوم مصرفکنندگان در ایالات متحده که علاقه خود را به استفاده از یک دستگاه پوشیدنی که کیفیت خواب را نظارت میکند، ابراز میکنند و یک چهارم مصرفکنندگان آلمانی نیز مایل به امتحان آن هستند. این علاقه روزافزون فناوریهای جدید مانند مانیتورهای خواب مبتنی بر هوش مصنوعی را که هدفشان بهبود کلی تجربه خواب است، هدایت کرده است.
آینده صنعت جهانی خواب چیست؟
در نهایت، تغییرات روتین و افزایش علاقه به بهبود کیفیت شخصی خواب به این معنی است که مصرفکنندگان میخواهند برندها محصولاتی را ایجاد کنند که راهحل نگرانیهای خواب آنها باشند. بسیاری از آنها در حال حاضر با غذا و نوشیدنیهای عملکردی، فناوری تخت خواب و نوآوری در کمک خواب سنتی OTC به این تقاضا پاسخ میدهند.
اما هنوز هم فضای زیادی برای گسترش این علاقه مصرفکننده وجود دارد. مصرفکنندگان و برندها به سمت روند سلامت کلی خواب در حال حرکت هستند و متخصصان سلامت باید در همان جهت حرکت کنند تا مرتبط بمانند و این تقاضا را برآورده کنند.
مطالب بیشتر در زیبازی:
________________