مجله وگ اولین راهنمای جهانی اسپا خود را منتشر کرده است تا به معرفی و تجلیل از برخی از برجسته‌ترین مراکز اسپا و سلامتی در جهان بپردازد. هر اسپا که در این راهنما ذکر شده، با یک بررسی دقیق توسط یکی از ویراستاران وگ همراه است. این راهنما شامل مکان‌های مختلفی از پناهگاه‌های شهری و کلینیک‌های سلامت پزشکی تا استراحتگاه‌های دوردست و مراکز تفریحی کوهستانی می‌شود.

مجله معتبر مد و سبک زندگی کُنده نست، وگ، این راهنمای جهانی اسپا را با گزینش 100 اسپا برتر دنیا منتشر کرده است.

این راهنما به طیف گسترده‌ای از مکان‌ها - از پناهگاه‌های شهری و کلینیک‌های سلامت پزشکی تا استراحتگاه‌های دوردست و پناهگاه‌های کوهستانی - می‌پردازد و بر تنوع و غنای تجربیات اسپا که به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان ارائه می‌شود، تأکید دارد.

هر مکان با بررسی‌ها و توصیه‌های دقیقی همراه است که ویژگی‌های منحصربه‌فرد، امکانات موجود، مدارک پایداری و درمان‌های برجسته آنها را برجسته می‌کند، نشان می‌دهد چرا هر یک مستحق جایگاه خود در این مجموعه هستند.

راهنمای جهانی اسپا وگ به پنج دسته تقسیم شده است:
- آمریکای شمالی: بزرگترین بخش دسته‌بندی، شامل اسپاهایی نظیر Golden Door در سن مارکوس، کالیفرنیا، و Oasis Spa در Four Seasons Resort در لاس کابوس، مکزیک.
- اروپا: برجسته‌ترین آنها Eynsham Baths در Estelle Manor در کاتسوولدز، بریتانیا، و SHA Wellness Clinic در آلیکانته، اسپانیا.
- آسیا: شامل Joali Being در مالدیو و Six Senses Vana در اوتاراکند، هند.
- آمریکای جنوبی: کوچکترین دسته که فقط شامل Asaya در Rosewood Sao Paolo در برزیل است.
- آفریقا و خاورمیانه: شامل مکان‌هایی نظیر The Spa Royal Mansour Casablanca در مراکش و Natural Wellness Center در Kisawa Sanctuary در جزیره Benguerra، موزامبیک.

راهنمای جهانی اسپا توسط ویراستاران وگ، کلویی شاما، جسیکا دینر و فلورانس اوکانر تدوین شده است و آن‌ها می‌گویند برنامه‌هایی برای به‌روزرسانی سالانه این لیست وجود دارد.

نویسندگان می‌گویند: "در دنیای سلامتی چیزهای زیادی وجود دارد و ما از کرایوتراپی تا حمام سرد، از درمان‌های مادون قرمز تا تزریق‌های وریدی را مرتب کرده‌ایم. ایجاد این راهنما ما را به مکان‌های بسیار جالبی برده و سوالاتی را مطرح کرده که فقط در مورد صاف کردن پوست یا تقویت عضلات نیست، بلکه در مورد این است که چه چیزی ما را واقعاً احساس بهتری می‌دهد. هیچ راه اشتباهی برای آرامش وجود ندارد."

مطالب بیشتر:

روش‌های طبیعی برای بهبود پوست و افزایش زیبایی

ماساژ تسکین دهنده چیست؟

نفس کشیدن چیست؟

صنعت اسپا ایالات متحده در سال 2023 به رکورد 21.3 ...