بی‌باک، کله‌شق، یوگی دیوانه و مرد یخی همگی القابی هستند که به Wim Hof اطلاق می‌کنند. روش ویم‌هف (Wim Hof Method) در سرتاسر دنیا هزاران طرفدار دارد که تعداد آن‌ها در حال افزایش است. این روش ترکیبی از تکنیک‌های تنفس، قرارگیری در سرما، تکنیک‌های ذهنی همراه با تمرینات فیزیکی است، روش‌هایی که این هلندی در 30سال گذشته آن‌ها را مورد استفاده قرار داده است.

انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا در آستانه سال نوی میلادی از مردم خواسته از گرفتن پنج رژیم غذایی معروف پرهیز کنند. این پنج رژیم عبارتند از: خام گیاهخواری مطلق (Raw Vegan)، آلکالین، پیوپی، کتوژنیک و مکمل‌های غذایی کیتی پرایس. سیان پورتر از انجمن تغذیه بریتانیا می‌گوید اگر رژیمی آنقدر خوب به نظر می‌آید که باورکردنی نیست احتمالا مفید هم نیست."

محققان نروژی پس از اینکه هفت هزار نفر را در طول ده سال از نظر اضطراب سلامتی زیر نظر داشتند به این نتیجه رسیدند که این نوع اضطراب احتمال بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. تاثیر اضطراب بر افزایش احتمال بیماری‌های قلبی پدیده‌ای شناخته شده است اما محققان نروژی اکنون می‌گویند که اضطراب سلامتی ممکن است از اضطراب عمومی تاثیر منفی بیشتری بر سلامت قلب داشته باشد. برخی متخصصان قلب معتقدند کسانی که دچار اضطراب سلامتی هستند، بهتر است با پزشک مشورت کنند.

اگرچه اغلب مردها فقط در مواردی کاملا ضروری به پزشک مراجعه می‌کنند اما بیشتر از زن‌ها از بیمار شدن وحشت دارند. این موضوعی است که به نظر متناقض می‌آید، اما روانشناسان دلایل آن را بررسی کرده‌اند. اغلب مردها از رفتن به پزشک واهمه دارند و یا و تنها در زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که نیاز فوری به مداوا دارند.

 محققان می‌گویند یوگا می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر باشد به ویژه برای کسانی که نمی‌توانند فعالیت شدید بدنی داشته باشند. محققان هلندی با بررسی ۳۷ تحقیق که در مجموع بر روی سه هزار نفر انجام شده بود به این نتیجه رسیدند که یوگا عوامل خطرساز در بیماری‌های قلبی مثل فشار خون یا چربی خون را کاهش می دهد.

 یک پژوهش جدید نشان می‌دهد برای جلوگیری از سخت شدن سرخرگ‌های قلب (تصلب شرائین)، چهار تا پنج بار ورزش در هفته ضروری است. مطالعه درباره صد نفر که در سنین ۶۰ تا ۷۰ قرار داشتند نشان داد اگر ورزش به دو یا سه بار در هفته کاهش پیدا کند فقط برخی شریان‌ها سالم می‌مانند. پژوهشگران می‌گویند هر نوع ورزش خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد اما ورزش به اندازه مناسب و در زمان درست در زندگی می‌تواند از پیر و فرسوده شدن قلب و عروق آن جلوگیری کند.

با توجه بیشتر به سلامت جسمی و روحی می‌توان خطر ابتلای به دمانس را دست کم ۳۰ درصد کاهش داد. در حالیکه آمار مبتلایان به دمانس (زوال عقل) در جهان در حال حاضر حدود ۴۷ میلیون نفر تخمین زده شده و پیش‌بینی می شود این آمار تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۱۳۰ میلیون نفر برسد، پژوهشگران شماری از عوامل موثر در بروز عارضه دمانس (زوال عقل) را شناسایی و راه‌هایی را برای کاهش خطر ابتلای به آن توصیه کرده‌اند.

دانشگاه متروپولیتن منچستر به اتفاق نهاد خیریه موسوم به خیابان چهل و دوم، که در باره سلامت روانی جوانان مطالعه می‌کند، بررسی‌هایی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد وقتی جوانان می‌بینند انتظاراتی را که از آنان می‌رود برآورده نکرده‌اند، اغلب خود را منزوی و تنها احساس می‌کنند.

  پیشگیری از بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های قلبی، دیابت و چاقی با تغذیه سالم و تغییر سبک زندگی مهمترین دستورهای بهداشتی روزگار ما هستند. اینکه چه بخوریم و چه نخوریم سوالی است که بسیاری به دنبال پاسخ آن هستند، آن هم در زمانه‌ای که این همه تنوع محصولات غذایی وجود دارد. اما تنوع رژیم‌هایی که همگی مدعی بهترین بودن هستند و در برخی موارد کاملا با هم تناقض دارند در بسیاری موارد باعث سردرگمی می‌شود. آنچه امروز گفته می‌شود نباید بخوریم، ماه بعد توصیه می‌شود که حتما بخوریم و بالعکس. با این همه رژیم و دستورالعمل متنوع و گاهی متناقض چه باید کرد؟

به گفته گروهی از پژوهشگران، زندگی درنزدیکی خیابان‌های پر رفت و آمد خطر ابتلای به بیماری دمانس (زوال عقل) را افزایش می‌دهد. این نتیجه‌گیری باعث تشدید نگرانی در مورد آثار آلودگی هوا بر سلامت مردم شده است.تحقیقات پژوهشگران مرکز بهداشت عمومی انتاریو، کانادا، حاکی از آن است که حدود ده درصد از موارد ابتلای به آلزایمر در مناطق شهری با زندگی در نزدیک ترافیک سنگین ارتباط دارد.