ماساژ تسکین دهنده نوعی ماساژ است که هدف اصلی آن آرامش و آسایش است. از حرکات آرام، آهسته و لمس بسیار سبک استفاده می کند و رویکردی برای مراقبت از مشتری است و نوع خاصی از تکنیک ماساژ نیست. جلسات ماساژ تسکینی متمرکز بر راحتی است و برای افراد ضعیف که فشار فیزیکی معمول ماساژ سنتی منع مصرف دارد استفاده می شود.

مایکل پاتریک، LMT، مالک مرکز Centered می‌گوید: «در مقایسه با ماساژ درمانی سنتی، مراقبت تسکینی به دنبال کمک به مشتریان است که احساس بهتری داشته باشند و تغییر یا نتیجه درمانی خاصی مانند کاهش تنش عضلانی، شل شدن چسبندگی‌ها یا حتی یکپارچگی را تحت تأثیر قرار ندهد.

به طور مشابه، جوزف دیوید الدر، MA، LMT، توضیح می‌دهد: «ماساژدرمانی برای بیماران مراقبت‌های تسکینی برای مدیریت علائم و استرس، راحتی، بهبود کیفیت زندگی، حمایت و آرامش، و نه توانبخشی استفاده می‌شود.»

فواید و موارد منع مصرف ماساژ تسکینی

به یاد داشته باشید، هدف از یک جلسه ماساژ با مشتریانی که تحت مراقبت های تسکینی هستند، کاهش تنش عضلانی، شل شدن چسبندگی ها، یا تأثیرگذاری بر تغییرات درمانی به روش دیگری جز تسکین و آرامش نیست.

پاتریک می گوید: «ماساژ تسکینی با هدف فراخوانی سیستم عصبی پاراسمپاتیک است. "این کار را با سرعتی بسیار ملایم و در دسترس انجام می دهد که به مشتریان اجازه می دهد بدون ایجاد مقاومت ناخواسته، مزایایی دریافت کنند."

الدر می‌گوید: «مزایای اصلی ماساژ درمانی برای بیماران مراقبت‌های تسکینی، لمس درمانی آرامش‌بخش است که می‌تواند به کاهش ناراحتی جسمی و ناراحتی وجودی کمک کند.»


ــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــ

موارد منع مصرف معمول برای ماساژ سنتی، مانند تب و بیماری های مسری، هنوز در هنگام کار با مشتریان مراقبت های تسکینی اعمال می شود.

از آنجایی که ماساژ در این جلسات معمولاً بسیار سبک‌تر، آهسته‌تر است و اغلب فقط روی اندام‌ها اعمال می‌شود، اما موارد منع مصرف اغلب به راحتی مشتری بستگی دارد. 

جلسات مصرف و ماساژ: آنچه که ماساژدرمانگرها باید بدانند

 ماساژدرمانگرها نیاز به درک خوبی از تاریخچه پزشکی و وضعیت فعلی مشتری دارند تا بتوانند بهترین جلسه ماساژ را برای راحتی و آرامش مشتری تنظیم کنند. برخی از اطلاعات در مورد نحوه برخورد مشتری با وضعیت خود نیز می تواند کمک کند، اگرچه ماساژ درمانگران باید اطمینان حاصل کنند که در مورد مرزهای اخلاقی خود شفاف هستند.

پاتریک می‌گوید: «هنوز باید در مورد شرایط پزشکی آنها در مصرف سنتی بدانم، اما مؤلفه عاطفی نحوه ارتباط آنها با وضعیتشان یا اینکه چگونه از نظر عاطفی آنها را تحت تأثیر قرار داده است، به ویژه مرتبط است. به یاد داشته باشید، هدف اصلاح چیزی به معنای درمانی نیست، بلکه حداقل برای زمان جلسه، خاموش کردن پاسخ استرس است تا فرآیندهای طبیعی بدن بتوانند مقداری زمان پخش داشته باشند.

ماهیت این کار به این معنی است که جلسات ماساژ بسته به احساس مشتری می‌تواند بسیار متفاوت باشد، از 15 تا 90 دقیقه.

به طور معمول، جلسات کوتاه‌تر (20 تا 30 دقیقه) ترجیح داده می‌شود و تصمیم‌گیری در مورد تکنیک‌های ماساژ و موقعیت‌گیری باید بر اساس ترجیحات مشتری و بهترین قضاوت ماساژدرمانگر تصمیم‌گیری شود.

اریکا جوهانسن، LMT می‌گوید: «ممکن است به دلیل بیماری، درد عضلانی یا ناتوانی مشتری، روی میز ماساژ دراز بکشد. «انعطاف پذیر بودن کلید اصلی است. ممکن است از بالش‌ها و بالش‌ها برای کمک به قرار دادن مشتری در موقعیتی راحت استفاده شود.»

علاوه بر این، ماساژدرمانگرانی که با مراجعین مراقبت های تسکینی کار می کنند باید سازگار و مایل باشند که مشتری را در جایی که هستند، هم در جلسه و هم در محل ملاقات کنند، زیرا بارها ماساژ در خانه یا مرکز پزشکی فرد، اعم از بیمارستان، مرکز توانبخشی یا مرکز توانبخشی انجام می شود. محیط زندگی کمکی

یک جلسه معمولی شامل برخی از تمرین‌های هدایت‌شده آرام‌سازی ذهن و بدن، لمس ملایم (مانند رفلکسولوژی یا طب فشاری) برای بخشی از بدن مانند دست‌ها یا پاها، افلوراژ متمرکز بر راحتی و/یا تخلیه لنفاوی دستی است.

جلسات ماساژ را می توان با یا بدون لوسیون انجام داد و بسیاری از مشتریان لباس پوشیده خواهند ماند. وقتی صحبت از تکنیک می شود، نکته کلیدی این است که آهسته و ملایم باشید. پاتریک می گوید: آهسته، آهسته، آهسته. «اگر فکر می‌کنید خیلی آهسته پیش می‌روید، احتمالاً همچنان می‌توانید آهسته‌تر پیش بروید. به آن به عنوان سرعت حلزون و به همان اندازه فشار فکر کنید.»

به طور کلی، ماساژ تسکینی یکی از اجزای یک برنامه مراقبت تسکینی یکپارچه است که می تواند آرامش و راحتی را برای مشتریان نیازمند به ارمغان بیاورد. الدر می گوید: «مداخلات بین رشته ای، مانند ماساژ درمانی، به مدیریت علائم کمک می کند و در عین حال رفاه و کیفیت زندگی بیمار را بهبود می بخشد.

بیشتر بدانید: