کرایوتراپی به عنوان یک ترند بسیار جدید در صنایع تناسب اندام  و فیتنس ظاهر شده است و مزایای احیای بی شماری را برای ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام ارائه می دهد. تصور می شود که سرمای شدید می تواند سلامت روحی و جسمی را بهبود بخشد و حتی عمر را طولانی تر کند. بنابراین، این متد جدید چه می گوید؟

این درمان ابتکاری شامل قرار دادن بدن در معرض دمای شدید سرد برای مدت کوتاهی از طریق روش ها و کاربردهای مختلف است که قبلاً در زمینه پزشکی برای درمان زگیل ها و سلول های پیش سرطانی و سرطانی استفاده شده است. اگرچه توافق عمومی بر این است که عمل کرایوتراپی به طور کلی بی خطر است، اما درک روندهای فعلی به متخصصان کمک می کند تا راهنمایی های آگاهانه ای را برای مشتریان ارائه دهند تا عملکرد و بهبودی را بهینه کنند.

زیبازی، اولین نشریه ویژه اسپا و حال خوش زندگی در ایران

کرایوتراپی کل بدن (WBC)

کرایوتراپی کل بدن شامل قرار گرفتن در معرض دمای زیر صفر با استفاده از اتاقک های کرایوتراپی است. این متد با استقبال زیادی مواجه شده است زیرا علاقه مندان به تناسب اندام به دنبال مزایای بالقوه آن هستند، مانند کاهش درد عضلانی، تسریع بهبودی و افزایش متابولیسم. مطالعات، نشان داده اند که سرما درمانی می تواند به کاهش موقت درد ناشی از آرتریت خود ایمنی کمک کند. با توجه به کاهش فرآیند التهابی مرتبط با استرس اکسیداتیو، برخی مطالعات حتی تاکید دارند که سرما درمانی کل بدن دارای پتانسیل قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر است.

کرایوتراپی موضعی

کرایوتراپی موضعی نواحی خاصی از بدن را با استفاده از میله یا دستگاه کرایوتراپی هدف قرار می دهد . جوامع مختلف از این روند برای ارائه تسکین درد هدفمند، کاهش التهاب و کمک به توانبخشی آسیب استفاده می کنند.

زیبازی، اولین نشریه ویژه اسپا و حال خوش زندگی در ایران

کرایوتراپی فیشال

فیشال های کرایوتراپی به دلیل مزایای بالقوه خود در بهبود سلامت پوست، کاهش التهاب و افزایش تولید کلاژن محبوبیت پیدا کرده اند. زیبایی‌شناسان این درمان‌های جوان‌کننده را به عنوان بخشی از یک رویکرد سلامتی جامع ارائه می‌کنند.

کرایوتراپی برای افزایش عملکرد

ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام به سرما درمانی روی می آورند تا با تحریک گردش خون، بهبود اکسیژن رسانی و کاهش خستگی، عملکرد را افزایش دهند. متخصصان تناسب اندام می توانند جلسات کرایوتراپی را به صورت استراتژیک در برنامه های آموزشی بگنجانند تا به مشتریان کمک کنند تا عملکرد خود را بهینه کنند. در برخی از مطالعات، کرایوتراپی حتی با کاهش سلول های کلیدی مسئول فرآیندهای التهابی، التهاب را کاهش می دهد.

زیبازی، اولین نشریه ویژه اسپا و حال خوش زندگی در ایران

کرایوتراپی برای سلامت روان

تندرستی فقط مربوط به قدرت بدنی نیست. این در مورد دستیابی به هماهنگی بین ذهن و بدن شما است. مطالعات اخیر نشان داده است که کرایوتراپی می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روانی ، بهبود خلق و خو، افزایش تمرکز و کاهش سطح استرس داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که سرما درمانی علائم مرتبط با افسردگی و اضطراب را تا 50 درصد کاهش می دهد. 

زیبازی، اولین نشریه ویژه اسپا و حال خوش زندگی در ایران

سرما درمانی برای سلامت عمومی

آگاه ماندن در مورد روندهای فعلی سرما درمانی برای متخصصانی از هر نوع که به دنبال ارائه بهترین استراتژی های بهبود و افزایش عملکرد به مشتریان خود هستند، بسیار مهم است. کرایوتراپی کل بدن، سرما درمانی هدفمند، درمان های ترکیبی و کاربردهای سلامت روان از جمله گرایش های رایج در سرما درمانی امروزی هستند. با ادغام این روندها در عمل آنها، می‌توانیم راه‌حل‌های جامعی را به مشتریان خود ارائه دهیم، سفر سلامتی کلی آنها را بهبود ببخشیم، شرایطی را که در آن التهاب به شدت درگیر است، بهبود بخشیم، و حتی به پیشگیری یا کاهش قابل توجه خطرات ابتلا به بیماری‌های مزمن کمک کنیم. مشورت با متخصصان، در نظر گرفتن نیازهای فردی و رعایت دستورالعمل های ایمنی هنگام اجرای سرما درمانی یا هر روش جدید مهم است.

زیبازی پیشنهاد می‌کند حتما این متد جدید را در منوی خدمات سالن خود اضافه کنید تا مشتریان راضی‌تری نسبت به گذشته داشته باشید

مطالب بیشتر