بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه Edith Cowan که انجام شد ، ترکیب یک رژیم غذایی با سطوح بالای فلاونوئیدها - مواد طبیعی موجود در چای سیاه و سبز ، مرکبات و سایر غذاها و نوشیدنی های رایج - می تواند سلامت و رفاه مشتریان سالمند را بهبود بخشد. توسط بنیاد قلب حمایت می شود .

این مطالعه در شماره نوامبر 2022 تصلب شرایین، ترومبوز، و زیست شناسی عروقی توسط بن پارمنتر و همکاران منتشر شد. al، دریافت که در زنان مسن‌تر، مصرف معمولی فلاونوئیدهای غذایی با تجمع کمتر کلسیفیکاسیون آئورت شکمی (AAC) مرتبط است که می‌تواند پیش‌بینی‌کننده خطر قلبی عروقی باشد.

فلاونوئیدهای موجود در چای سیاه می توانند از ایجاد کلسیفیکاسیون آئورت شکمی جلوگیری کنند که می تواند پیش بینی کننده خطرات قلبی عروقی باشد.

در مطالعه‌ای بر روی ۸۸۱ زن مسن (میانگین سنی ۸۰ سال)، مشخص شد آن‌هایی که سطوح بالایی از فلاونوئیدها، فلاون ۳-اول‌ها و فلاوانول‌ها را در رژیم غذایی خود داشتند، حدود ۳۷ درصد کمتر احتمال داشت که AAC در آنها ایجاد شود.

سطوح بالای فلاونوئیدها همچنین می تواند از ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های شناختی مانند آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کند، همچنین پاسخ سلولی به درد را کاهش می دهد و آن را به یک درمان عالی برای درد و التهاب مزمن تبدیل می کند .

محققان از چای سیاه به عنوان منبع اصلی فلاونوئیدها استفاده کردند. شرکت‌کنندگانی که دو تا شش فنجان چای سیاه در روز می‌نوشیدند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که دریافت فلاونوئیدها از منابع دیگر تأمین می‌شد، 16 تا 42 درصد کمتر احتمال داشت که AAC گسترده داشته باشند.

این مطالعه نشان می‌دهد که منابع دیگری فراتر از چای سیاه می‌توانند به طور موثری در برابر AAC محافظت کنند، با این حال، برخی از منابع غذایی فلاونوئیدها، از جمله آب میوه، شراب قرمز و شکلات، ارتباط مفید قابل توجهی با AAC نشان ندادند.

برخی از منابع عالی فلاونوئیدها در کنار چای عبارتند از انواع توت ها، کلم قرمز، پیاز و کلم پیچ.

بیشتر بخوانید: