زیبازی: بازاریابی با استفاده از اینفلوانسرها، تبدیل به تجارتی بزرگ در صنایع زیبایی و نیز خود آنان شده است. اما اکنون اینفلوانسرهای جدیدی وارد بازار شدهاند که انسان واقعی نیستند.
اینفلوانسرهای مجازی موجوداتی دیجیتال یا رباتهایی هستند که پروفایل خود بر روی شبکههای مجازی را دارا هستند. آنهایی که نامی برای خود برگزیدهاند شامل Miquela Sousa، Shudu و Sophia the Robot میشوند. رباتها زندگی خود را دارند و در مجلات مد بانوان و تماس با سلبریتیهای واقعی خودی نشان میدهند. سایرین تصاویری ساخته کامپیوتر هستند که فقط با سایر آواتارها سروکار دارند. با وجود اینکه آنها هر روز بر طرفداران و دنبالکنندگان خود میافزایند و به برندها کمک میکنند، اما این نکته را نیز یادآوری میکنند که نقش واقعیتها در دنیای رسانههای اجتماعی کجاست.