زیبازی: همایش معرفی نمایشگاه بین‌المللی لوازم آرایشی، بهداشتی و آرایشگری دبی beautyworld در سالن کوه‌نور هتل پارسیان اوین برگزار شد.

 

 صنعت آرایشی و بهداشتی, دروازه تجارت فراسو, هرمز مهبد, صفورا کوریا, اسپا, متخصصین زیبایی, سهیل چهره ای

 

 

ایران دومین کشور از نظر تعداد بازدیدکنندگان  /  فروش 148 مترمربع غرفه به شرکت‌های ایرانی تاکنون

 

در این مراسم که به میزبانی شرکت دروازه تجارت فراسو، نماینده انحصاری نمایشگاه‌های فرانکفورت در ایران برگزار شد، دعوت‌شدگانی که همگی از بزرگان صنعت آرایشی و بهداشتی ایران بودند، از صحبت‌های هرمز مهبد، مدیرعامل فراسو و خانم صفورا کوریا، مدیر پروژه beautyworld درخصوص این نمایشگاه بهره بردند و سوالات خود را مطرح کردند.

مراسم پس از پذیرایی با سخنان مهبد شروع شد. شرکت وی که از سال 2011 نماینده نمایشگاه‌های فرانکفورت در ایران است، این نمایشگاه را رویدادی جهانی برشمرد که خریداران از 135 کشور دنیا برای بازدید آن به دبی می‌آیند. وی برطبق آمار پیش‌بینی کرد که خرید محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه به رقم 5/34میلیارد دلار در سال 2021 برسد. امارات و پس از آن عربستان بیشترین مصرف سرانه این محصولات در منطقه را دارند. امارات در مجموع مصرف در جهان نیز در مقام هفتم ایستاده است. وی تعداد غرفه‌داران را از 755 سال 2011 به 1568 سال 2017 اعلام کرد که فضایی در حدود 31هزار مترمربع را به خود اختصاص دادند. تعداد بازدیدکنندگان نیز در این سال به حدود 42هزار نفر رسید. به گفته مهبد تاکنون شرکت‌های ایرانی 148مترمربع فضا را در اختیار خود گرفته‌اند. وی حضور در نمایشگاه‌ها برای کسب موفقیت‌های تجاری را پروسه‌ای 3 تا 5ساله عنوان کرد و آن را نوعی سرمایه‌گذاری دانست. به گفته مهبد، ایرانیان دومین کشور از نظر تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه هستند به‌طوری که در سه سال گذشته این حضور 62درصد رشد داشته است. در سال 2017، 13درصد از کل بازدیدکنندگان ایرانی بودند، با رقمی در حدود 5625نفر.

 

صنعت آرایشی و بهداشتی, دروازه تجارت فراسو, هرمز مهبد, صفورا کوریا, اسپا, متخصصین زیبایی, سهیل چهره ای

 

صنعت آرایشی و بهداشتی, دروازه تجارت فراسو, هرمز مهبد, صفورا کوریا, اسپا, متخصصین زیبایی, سهیل چهره ای

 

صنعت آرایشی و بهداشتی, دروازه تجارت فراسو, هرمز مهبد, صفورا کوریا, اسپا, متخصصین زیبایی, سهیل چهره ای

 

صنعت آرایشی و بهداشتی, دروازه تجارت فراسو, هرمز مهبد, صفورا کوریا, اسپا, متخصصین زیبایی, سهیل چهره ای

 

صنعت آرایشی و بهداشتی, دروازه تجارت فراسو, هرمز مهبد, صفورا کوریا, اسپا, متخصصین زیبایی, سهیل چهره ای

 

پس از مهبد، حمید فاضلی مدیرعامل شرکت لورنزو نیز به‌عنوان مهمانی که دارای سابقه حضور در این نمایشگاه بود به بیان تجربیات خود خطاب به مهمانان پرداخت. وی از مزیت‌های این حضور، تبادل دانش و تکنولوژی، داشتن تنوع محصول و کیفیت برتر را نام برد که می‌تواند علاوه بر یافتن مشتری‌های جدید، به خطوط بازار و مشتری‌های قدیمی نیز کمک شایانی کند. وی دیده شدن چندین باره در نمایشگاه‌های معتبر اینچنینی را باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان ثابت و قدیمی برشمرد که کمک بسیاری به برندسازی خواهد کرد.

سخنران آخر جلسه نیز خانم صفورا کوریا مدیر پروژه نمایشگاه بود که صحبت‌های تکمیلی را انجام داد. وی علت برگزاری بزرگترین نمایشگاه آرایشی و بهداشتی جهان در دبی را نخست حضور بزرگترین مصرف‌کنندگان این مواد در دنیا شامل ایران و عربستان و امارات و دوم موقعیت جغرافیایی دبی و زیرساخت‌های مناسب آن برای برگزاری رویدادهای اینچنینی عنوان کرد. وی با ذکر تعداد بازدیدکنندگان عراقی و سوری که با وجود شرایط خاص و دشواری‌های ناشی از جنگ با 483 و 50نفر در دوره قبل حضور یافته بودند، به اهمیت حضور در نمایشگاه‌های معتبر پرداخت. کوریا باتوجه به رشد تعداد بازدیدکنندگان ایرانی از 3459 نفر در سال 2015 به 5626 نفر در 2017، به اهمیت این نمایشگاه برای ایرانیان پرداخت و ابراز امیدواری کرد که در این دوره این رکورد چه از بابت متراژ غرفه‌داران و چه تعداد خریداران شکسته شود. در ادامه حاضرین سوالات خود را مطرح کردند و درنهایت نیز با ضیافت شام، مراسم به پایان رسید.

 

حقایق آماری نمایشگاه بین‌المللی محصولات آرایشی، بهداشتی، آرایشگری و سلامت Beautyworld ME  

تاریخ برگزاری: 18 تا 20 اردیبهشت 1397

ساعت بازدید: 10 تا 18

محل برگزاری: مرکز تجارت جهانی دبی

تعداد غرفه‌گذاران سال 2017: 1570 از 57 کشور

تعداد بازدیدکنندگان سال 2017: 42000 از 135 کشور

تعداد غرفه‌گذاران ایرانی در سال 2017: 7 شرکت

تعداد بازدیدکنندگان ایرانی: 5460 نفر

 

 

گروه خریداران:

خریداران/ دلالان

تولیدکنندگان

خرده‌فروشان/ عمده‌فروشان

متخصصین زیبایی

توزیع‌کنندگان

مدیران هتل/ اسپا

مشاوران/ مربیان

متخصصین بهداشتی

موسسات تجاری/ رسانه‌ها

 

6 گروه اصلی محصولات:

مو، ناخن و سالن

آرایشی و مراقبت از پوست

ماشین‌آلات، بسته‌بندی و مواد اولیه خام

مراقبت شخصی و بهداشتی

انواع عطر و مواد اولیه آن‌ها

جدید: طبیعی و ارگانیک

خانم کوریا در گفت و گوی کوتاهی با سهیل چهره ای، سردبیر زیبازی، با بیان اینکه بسیار بر روی حضور ایرانیان در این نمایشگاه مهم تاکید دارد گفت که ما به یک میزان هم بر روی غرفه داران و هم بازدیدکنندگان حساب ویژه ای باز کرده ایم و از فعالین این صنعت در ایران دعوت می کنیم تا در نمایشگاه حضور داشته باشند.