هر عروس در روز جشن عروسی خود میخواهد بهترین و بیعیب و نقص باشد، از پوست درخشان تا مژههای بلند. بیشتر مایل به خدماتی هستند که هنگام ورود به جشن خود، احساس زیبایی کنند. با داغ شدن فصل برگزاری عروسی(ماه مارس تا ماه ژوئن)، فرصت مناسبی برای افزایش درآمد از طریق خدمات لوکس برای عروسهایی است که برای آمادگی و رفع استرس به اسپای شما مراجعه میکنند. «کسبوکار عروسی همیشه رایج است.» سامر اسمیت، مدیر اسپای Milk + Honey با چند شعبه در تگزاس میگوید: «ارایه سرویسهای هدفمند برای جشن عروسی میتواند مشتریهای جدید را جذب کند و یک کسبوکار همیشگی را ایجاد کند.» در ادامه به چند نکته برای ارایه خدمات بهتر در این زمینه اشاره میکنیم:
پیدا کردن یک نام
انتخاب برای عروس چندان آسان نیست، چرا که او با مشکلاتی همچون بودجه محدود و استرس زیاد دست به گریبان است. پس چگونه تصمیم میگیرید که چه سرویسی را پیشنهاد بدهید؟؟ «با محبوبترین سرویس خود متناسب با نیاز عروس شروع کنید و به آن یک نام الهامبخش متناسب با عروسی بدهید.» این را کیرنا تریس موسس BeautyMark، در کالیفرنیا و آژانس بازاریابی سالنها پیشنهاد میدهد .بهطور مثال، اگر آبرسانی محبوبترین سفارش مشتریها باشد، پس محصولات مراقبت از پوست درخشانکننده را در سرویسی با نام «درخشیدن قبل از ازدواج» به آنها ارایه کنید.
اگرچه خدمات جداگانه ممکن است آسانترین گزینه به نظر آیند اما تمام خدمات در یک بسته مزایای بیشتری خواهد داشت. تریس میگوید «ارایه بستههای خدمات به عروسیها تضمین برگشت آنها را بیشتر خواهد کرد.» برای مشتریانی که بهدنبال پوست درخشان هستند، میتوانید حداکثر ۵ خدمات صورت را با تخفیف به جای ارایه یک سرویس پیشنهاد دهید. کسانی که زمان محدود و کمی دارند از بستهها برای سرویسهای ضدپیری دست و مانیکور استقبال خواهند کرد.
علاوه بر این، یک «جدول زیبایی» برای عروس آینده آماده کنید که تا آن روز بزرگ، نزد خود نگه دارند .وبسایت اسپای Milk + Honey دارای چکلیست خدماتی است که عروسها باید به ترتیب یک ماه، یک هفته و یک روز قبل از جشن عروسی آن را دریافت کنند.
نقش حمایتی
خدمات مربوط به مردان نیز میتواند کسبوکار را رونق دهد. اسپای Milk + Honey خدمات متنوعی برای آمادگی دامادها در روز جشن عروسی شامل پدیکور مردانه (ماساژ و لایهبرداری از پا) را پیشنهاد میدهد که هزینه آن برای یک ساعت ۷۰ دلار است. الیزابت والش، مدیر اسپا و سالن در هتل فیستر در میلواکی معتقد است که ماساژ برای آماده شدن به دامادها کمک میکند. او یادآور شد: «بهترین راه برای خوب ظاهر شدن در جشن عروسی و یا یکی از راههای آرام بخشیدن به خود، ماساژ است.»
همراهان عروس نیز هدف دیگری برای رونق کسبوکارها هستند. والش زیمرمن میگوید یکی از خدمات محبوب در اسپا، ژل مانیکور(۶۰ دقیقه، ۶۵ دلار) است که به عروس و همراهان عروس فرصتی برای آرامش گرفتن با انجام کارهای مربوط به ناخن داده میشود. تریس میگوید:« هنگامی که سرویسهای گروهی را به لیست خود اضافه میکنید، بسیار مهم است که تعداد کارکنان سالن اسپا به اندازه کافی باشند. برای اسپاها با چندین شعبه، اشتراکگذاری کارمندان ایده بسیار خوبی است، درحالی که اسپاهای تکشعبهای برای ماههای شلوغ باید استخدام کارمندها را در برنامه خود داشته باشند.»
قوانین تعامل
اگرچه تمام شواهد نشان میدهد که سرویسهای مربوط به عروس باید بهعنوان خدمات دایم به لیست اضافه بشوند(فقط در زمان ضرورت بهروزرسانی شوند) اما میتوانید اوایل ماه فوریه تبلیغات را برای عروسیهای فصل بهار و تابستان آغاز کنید. تریس میگوید: «ارسال ایمیلهای تبلیغاتی و قرار دادن نماد خاص عروس در سالن پذیرش اهمیت زیادی دارد.» هم چنین توصیه میکند برای جذب خدمات عروسی تمام مشتریان- به مادران عروس، ساقدوشان و حتی مهمانان- خرید بسته تحت عنوان «عروسی نزدیک است» پیشنهاد شود.
تریس میگوید، در رسانههای اجتماعی تنوع بسیار مهم است. «به قانون ٨۰/۲۰ توجه کنید، ٨۰درصد پستها باید جالب و متناسب با محتوای آموزشی باشند، مانند پستهایی درباره جشن عروسی و ۲۰درصد دیگر، میتواند پستهای تبلیغاتی باشد.»
همکاری با دیگر کسبوکارهای مربوط به جشن عروسی میتواند یک ابزار و بازاریابی موثر باشد. تریس توصیه میکند: «با سالنهای آرایش مو و آرایش صورت همکاری داشته باشید. شوهای عروس نیز یک راه عالی برای تبلیغ کار شما است. همچنان میتوانید خدمات صورت را به نمایش بگذارید تا بتوانند از خدمات شما ایده بگیرند.»
خبر خوب؟ هر چیزی که در پرالتهابترین روزهای زندگیشان به آنها آرامش بخشد، به طور تضمینی رضایتشان را جلب خواهد کرد. والش زیمرمان توضیح میدهد، «نیاز عروسها در طول زمان تغییر زیادی نمیکند.» «ارایه سرویسها باید ساده و بدون استرس باشد.»