زنان چه می‌خواهند؟ سوالی قدیمی که اکنون به یکی از بخش‌های کلیدی در بازاریابی و استراتژی‌های فروش در بسیاری از صنایع ازجمله اسپا و سلامتی تبدیل شده است. Women’s Marketing and Seurat Group بیش از هزار زن از فرهنگ‌های مختلف را مورد پرسش قرار دادند تا بفهمند که زنان چگونه راجع به محصولات زیبایی و آرایشی می‌اندیشند و خرید می‌کنند. در نتایجی که همین تابستان منتشر شد، نگاهی به تاثیر موبایل در تصمیم‌گیری خرید انداخته شده است، این که مصرف‌کنندگان زن پیش از خرید به چه چیزی فکر می‌کنند، از میان برندهای مختلف چگونه انتخاب می‌کنند و درنهایت اینکه عادت‌های خرید در فروشگاه‌های مختلف چه تفاوت‌هایی دارند.

 

محصولات زیبایی, بازاریابی, استراتژی‌های فروش, اسپا, تصمیم‌گیری خرید, برندهای زیبایی, بسته‌بندی, محصولات پوستی,

برداشتن نقاب از مصرف‌کنندگان محصولات زیبایی، با تحقیق و سوال از 1000 زن از فرهنگ‌های مختلف انجام شد. نگاهی ویژه به مقاصد عمده محصولات زیبایی و اینکه «آمازون» چگونه بر بازار تاثیر می‌گذارد، به نتیجه‌گیری از این تحقیق کمک شایانی کرد.


عشق جاودانه: خلق خریداران وفادار در عصر بی‌وفایی

زنان پیوسته در مرز عشق و نفرت به برندهای زیبایی گام برمی‌دارند. امروز او شیفته محصول شماست اما فردا ممکن است به محصولی دیگر دلباخته شود. سوال اینجاست که چرا در زمانی او یک برند را از میان محصولات متعدد بازار انتخاب و به آن پایبند می‌ماند. در اشتیاق به محصولات زیبایی، هیجان در شکار است- او بی‌وفا نیست، او خواهان تجربه‌اندوزی است، مشتاق به تلاش و همیشه با این امید است که بالاخره ایده‌آل خود را خواهد یافت.

راز داشتن هرگونه رابطه طولانی، در نحوه گفتمان و ارتباط بایکدیگر است پس همراهی با وی در مسیرش برای خرید ضروری است. ما از هزار زن پرسیدیم که چگونه یک محصول زیبایی را پیدا، انتخاب و خرید می‌کنند... و چگونه برند شما می‌تواند مالک عشق بی‌پایان آنان باشد.


4 نفر از هر 5 خریدار، برندهای گوناگونی را در سال گذشته خریداری کرده‌اند

تعداد برندهای مصرف شده در سال گذشته

1            17٪
2 تا 3            54٪
4 و بیشتر         19٪

50٪ برندهای گوناگون را انتخاب می‌کنند تا ببینند که کدامیک برای آنها مناسب‌تر است
30٪ سایر برندهایی را می‌خرند که ترکیب‌بندی متناسب با نیازهای آنها را داشته باشند

چگونه انتخاب می‌کند

عواملی که بر خرید درون یا بیرون فروشگاه موثر هستند

مهمترین عوامل تاثیرگذار بر خرید در میان کانال‌ها

48٪ تخفیف / حراج
34٪ بوی خوش
32٪ بسته‌بندی باکیفیت
28٪ مزیت‌های خاص

خریداران محصولات پوستی

57٪ اطلاعات بسته‌بندی را می‌خوانند
39٪ محصولات را امتحان می‌کنند
34٪ محصولات را می‌بویند
31٪ از فروشنده کمک می‌خواهند
28٪ علایم را می‌خوانند
18٪ بر روی موبایل تحقیق می‌کنند*

خریداران محصولات مو

63٪ اطلاعات بسته‌بندی را می‌خوانند
48٪ محصولات را امتحان می‌کنند
25٪ محصولات را می‌بویند
23٪ از فروشنده کمک می‌‌خواهند
21٪ علایم را می‌خوانند
12٪ بر روی موبایل تحقیق می‌کنند

* خریداران Sephora و Ulta علاقه‌مند بودند که از درون فروشگاه به گوشی‌هایشان نیز نگاهی بیاندازند.

چه چیزی جدید است؟

55٪ از زنان به‌طور فعال به دنبال اطلاعاتی درخصوص آخرین گزارش‌ها و مد در محصولات زیبایی و مو می‌گردند
31٪ به آخرین گرایش‌ها توجه می‌کنند حتی اگر فعالانه به دنبال کسب اطلاعات در این خصوص نباشند

آنان هر چند وقت یکبار خرید می‌کنند؟

53٪ هر 2 تا 3 ماه یکبار محصولات پوستی را می‌خرند
34٪ ماهانه خرید می‌کنند
50٪ هر 2 تا 3 ماه یکبار محصولات مو را خریداری می‌کنند
23٪ ماهانه خرید می‌کنند


چه میزان؟

در 6 ماه گذشته، هر خانم اینگونه خرید کرده است:
بیش از 5 محصول مو
7/4 محصولات پوستی

پیش از آنکه او خرید کند، اطلاعاتی را از حداقل 6 منبع به دست می‌آورد:

57٪ متخصصین زیبایی
52٪ تحقیق آنلاین
51٪ خانواده/ دوستان
40٪ تبلیغات
40٪ وب‌سایت خود برند
40٪ وب‌سایت خرده‌فروشی‌ها
38٪ مقالات در مجلات
36٪ رسانه‌های اجتماعی


چه اتفاقی درون فروشگاه می‌افتد

86٪ از زنان با هدف خرید محصولات مو یا زیبایی به فروشگاه می‌روند. علاقه به چیزهای جدید،  کلید اصلی و محرک برای این سفراست.
از هر 10 خریدار، 9 نفر آمادگی استفاده از محصولات جدید را دارند. نیمی از تمام زنان برند را درون فروشگاه انتخاب می‌کنند.
تحقیق به ما نشان داد که زنان به گونه‌ای متفاوت به دنبال محصولات می‌گردند آن هم بسته به اولویت‌های خاص خرده‌فروشی
خریداران فروشگاه‌های Sephora و Ulta علاقه بیشتری به کشف و امتحان محصولات جدید دارند. خریداران عمده یا پخش، اغلب به دنبال راحتی یا مزیت می‌گردند

رسیدن به پاسخ بله

اگر چه از هر 5 زن یک نفر محصول جدیدی را که درون فروشگاه ببیند خریداری می‌کند اما هنوز علت‌هایی کلیدی هستند که آنها را از خرید بازمی‌دارد:

1- راضی بودن از محصولاتی که در حال حاضر استفاده می‌کنند
2- عدم علاقه به هزینه کردن برای محصولاتی که برایشان مناسب نیست
3- نگرانی از محصولاتی که ممکن است تاثیرات بدی بر پوست‌های حساس بگذارد