شبکه‌های اجتماعی پتانسیل بالایی برای تبلیغ برند اسپای شما و شناساندن آن به مشتریان دارند. چنانچه نسبت به چگونگی استفاده از آن‌ها آگاهی داشته باشید. مفید خواهد بود اگر به شبکه‌ای اجتماعی بپیوندید و سیلی از پست‌های اتفاقی و غیریکدست را برای جلب توجه مشتریان ارسال کنید، اما متاسفانه این تمام حقیقت نیست.

 

 شبکه‌های اجتماعی,  تبلیغ برند اسپا,  مشارکت در شبکه‌های اجتماعی, مشاور اسپا, اینستاگرام, اسپاهای روزانه, مدیر اسپا, تبلیغات آنلاین اسپا, بهبود درآمدزایی در اسپا,

 

 مشارکت در شبکه‌های اجتماعی تنها زمانی از لحاظ زمان، پول و تلاش شما ارزشمند خواهد بود که آن را به‌عنوان فعالیت هدفمند و سیستماتیک بنگرید، همانند سایر بخش‌های تجارتتان. «شما نمی‌توانید صرفا یک نام کاربری بسازید و امیدوار باشید که مشتریان فعلی یا احتمالی آن را ببینند.» Kathryn Moroz مدیر شرکت مشاور اسپا ادامه می‌دهد: «چنانچه می‌خواهید که این کار جواب دهد، باید سعی کنید تا پست‌هایی با محتویات مرتبط را در زمان‌هایی ثابت ارسال کنید.» اما از کجا باید آغاز کنید؟ در ادامه به 7 استراتژی برای تضمین موفقیت اسپای شما در شبکه‌های مجازی اشاره می‌کنیم.

1- برنامه‌ای متمرکز خلق کنید

استراتژی خلق محتوایی پرهیاهو، کلید تسلط بر رسانه‌های مجازی است. کار می‌تواند با ایجاد هدف‌های خاص مانند افزایش چت‌های آنلاین مرتبط با اسپای شما تا 5درصد از دنبال‌کنندگان یا افزایش ترافیک وب‌سایت تا 10درصد آغاز شود. مرحله بعد خلق محتوایی است که بیشترین نزدیکی را با این هدف‌ها داشته باشد، خواه ویدیو باشند خواه عکس یا پست‌های بلاگی. Anna Wickham کارشناس بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «هر پستی در رسانه‌های مجازی باید برای مخاطبان شما به قدر کافی ارزشمند باشد. این راهی است که آنان با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند.»

2- پلتفرم صحیحی انتخاب کنید

کانال‌های رسانه‌های مجازی شما باید با هدف‌های بازاریابی و آمارهای گروه‌های هدف شما هم‌راستا باشند. به عنوان مثال، Wickham معتقد است که اگرچه Facebook روزانه بیش از یک میلیارد بازدید دارد که بی‌نظیر است، اما به تازگی آمار محبوبیت آن در گروه سنی 18 تا 34سال، قدری نزول داشته است.» شما باید بدانید که پاتوق مخاطبینتان کجا است. اگر بر روی مشتریان جوان‌تر تمرکز دارید، باید بر Instagram و Snapchat تمرکز کنید، جایی که آن‌ها بیشتر وقت خود را می‌گذرانند.» اینستاگرام می‌تواند به‌طور ویژه برای اسپاهای روزانه مفید باشد چراکه می‌توانید مشتریان بالقوه را با جذابیت‌های ظاهری و زیبایی‌شناختی به خود جذب کنید.

از سوی دیگر LinkedIn گزینه‌ای بهتر برای نگاه و یافتن مشتریان و همکاران تجاری باشد. برای کسب بهترین نتیجه، ضروری است تا به مدت 3 تا 6 ماه پلتفرم‌های مختلف را مورد آزمایش قرار دهید تا انتخاب نهایی با کمترین خطا انجام شود.

3- بر روی آمار مطالعه کنید

شما نمی‌توانید موفقیت رسانه مجازیتان را بر پایه تعداد لایک‌های خورده در پای هر پست بگذارید. Lindsay Houghton مدیر رسانه‌های اجتماعی در اسپای Pearl Modern در مریلند، جزو طرفداران آنالیز Facebook، Twitter و Instagram برای برنامه‌ریزی‌های تجاری آینده است. «آن‌ها گزارش‌ها و آمارهای ارزشمندی را راجع به نتیجه تبلیغات شما ارایه می‌دهند، این‌که کجاها عمل کرده و در کجا ناموفق بوده است.» وی ادامه می‌دهد: «من از این اطلاعات استفاده می‌کنم تا به فالوورهایمان چیزی بیش از آن‌که انتظار دارند بدهم.» ابزارهای تحلیلی همچون Brand24 و Simply Measured، می‌توانند کمک بسیار خوبی برای دستیابی به هدف‌های از پیش تعیین شده شما باشند.

4- همیشه در جریان باشید

به رسانه‌های مجازی به عنوان فرصت استثنایی برای صحبت با مشتریان فعلی و بالقوه بیرون از اسپا نگاه کنید. با آن‌ها با پرسیدن سوالاتی در خصوص اسپا و علایق آن‌ها در این زمینه ارتباط برقرار کنید یا به سوالات و نگرانی‌هایشان پاسخ دهید.

Rhonda Mordecai مالک Sole’renity Spa در اکلاهاما، ساعتی را در صبح یا در پایان هر روز برای ارتباط با فالوورهایش اختصاص می‌دهد. «ما سعی می‌کنیم در اولین فرصتی که می‌توانیم به تمام نقطه‌نظرات آنان پاسخ دهیم. انسان‌ها از این‌که ما زمانی را برای آن‌ها اختصاص می‌دهیم و به حرفشان گوش می‌دهیم، واقعا سپاس‌گذار می‌شوند.»

5- به چیزی دست نزنید

حجم زیاد و آوار اطلاعات در رسانه‌‌های اجتماعی می‌تواند فشارآور و مقاومت‌ناپذیر باشد، اما نیازی نیست تا شما هر روز در آن حاضر باشید. در On The Side Spa در نیوجرسی، Taryn Larson مدیر اسپا، شرایطی را فراهم کرده تا بتواند هر نظر یا خبری که بر روی سایت یا رسانه‌ مجازی ثبت می‌شود را بلافاصله بر روی گوشی دریافت کند. او می‌گوید: «این کمک می‌کند تا من در جریان هر نظری که مخاطبین می‌دهند باشم بدون آن‌که نیاز باشد تا هر روز یک ساعت را برای خواندن تمام اخبار اختصاص دهم.»

6- از حرفه‌ای ها کمک بگیرید

چنانچه بودجه شما اجازه داد، یک حرفه‌ای را برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی یا تدوین استراتژی دیجیتالی مجموعه خود اختصاص کنید چراکه می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند. Larson یک شرکت حرفه‌ای را بدین منظور به کار گرفت تا استراتژی منسجمی برای تبلیغات آنلاین اسپای او تدوین کند. «آن‌ها حقیقتا به مان نشان دادند که چگونه از شبکه‌های مجازی به عنوان ابزاری برای ارتقا تجارتمان استفاده کنیم. نتیجه این‌که 10درصد افزایش در فروش بسته‌های تبلیغاتی‌مان را شاهد بودیم.»

7- بلندمدت بیاندیشید

بازاریابی در شبکه‌های مجازی یک ماراتن است نه دوی سرعت. پیوسته و با صبر حرکت کنید. Pearl Modern Spa گزارش داد در سالی که آن‌ها استراتژی شبکه‌های مجازی‌شان را عوض کردند، توانستند تعداد فالوورهایشان را تا دو برابر بیشتر کنند. فالوورهای آن‌ها بیشتر از هر زمان دیگری پست‌هایشان را به اشتراک گذاشتند و توییت مجدد کردند.