صحبتهای انجام شده در زمینه گردشگری، حداقل در سالیان گذشته، نشان از توجه بیشتر مسوولان و وعدههای آنان برای ایجاد زیرساختهای مناسبتر برای جذب درآمد در حوزه گردشگری داشته است. در بخش اسپا و خدمات مرتبط با آن، اکثریت قریب به اتفاق سرمایهگذاریها توسط بخش خصوصی صورت گرفته چون از جا افتادن این موضوع در بخش تصمیمگیریهای دولتی، هنوز زمان چندانی سپری نشده است. از جهتی میتوان این اتفاق را به فال نیک گرفت چراکه در برنامهریزی و تصمیمگیری برای سرمایه گذاری، بخش خصوصی بسیار چالاکتر عمل میکند.
در سالهای گذشته، با وجود بدتر شدن آمارهای جامعه ایران در بحث میزان مصرف شکر، روغن، نمک و یا فقر مصرف مواد مغذی همچون لبنیات، توجه به زندگی و تغذیه سلامتمحور حداقل در رسانهها و شبکههای اجتماعی بیش از پیش شده و روزی نیست که چند هشدار در مورد خوردن یا نخوردن مواد غذایی خاص و یا فلان عادت روزمره زندگی در پیغامهای به اشتراک گذاشته شده در شبکههای اجتماعی را دریافت نکرده باشیم. یکی از برنامههای متداول و بسیار مفید و البته لازم در خدمات استاندارد در اسپاهای دنیا، بهبود شرایط و اصلاح سبک زندگی برای جهتگیری به سمت زندگی سالم و سمزدایی از بدن است. جای این برنامهها که شامل مشاوره پزشکی و تغذیهای در زمینههایی همچون بهبود عملکرد فیزیکی، خواب، روشهای کاهش استرس، تغذیه مناسب و... هستند، بسیار خالیست.
آنچه گرایش این روزهای کشورهای پیشرفته است، فراهم کردن شرایط لازم برای حضور کودکان به همراه والدینشان در مراکز اسپاست. دورههایی همچون انواع کلاسهای یوگا، مدیتیشن، آشپزی سلامت، آموزش تنفس ریلکسی، انواع بازیهای گروهی، شناخت و کاشت گیاهان، جغرافیا و فرهنگ محلی و... بهطور ویژه برای کودکان طراحی میشوند. با این کار دو هدف پیگیری میشود: نخست آغاز به تنشزدایی از جامعه از سنین کودکی و دوم سرمایهگذاری برای آینده این مراکز چرا که کودکان امروز، مشتریان آینده این اسپاها خواهند بود. باشد که ما نیز ضرورتهای اجتماعی و حتی مادی این موضوع را جدی بگیریم و برای آن برنامهریزی کنیم.