چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 1175

زیبازی: به کار‌گیری جلبک آبی- سبز اسپیرولینا در اتاق درمان، انقلابی به پا کرده است. این ماده که در آب تازه دریاچه، رودخانه و آبگیرها یافت می‌شود، قرن‌ها به‌عنوان منبعی غنی از پروتیین و اسیدآمینه‌ها شناخته می‌شوند.

اسپیرولینا, درمان پوست,  جلبک آبی- سبز, اسپا, ماسک‌,

 

در قرن نهم در کشور چاد در آفریقا، این ماده را پس از برداشت درون کیک می‌ریختند. پس از آن در قرن پانزدهم این ماده توسط آزتک‌ها به‌عنوان منبع غذایی مهم مورد استفاده قرار گرفت. این ماده به خاطر غنی بودن از ویتامین A و E با مبارزه با رادیکال‌های آزاد، باعث بهبودی و سلامت کلی پوست می‌شود. اسپیرولینا با دارا بودن کنسانتره کروفیل به از بین بردن سموم، افزایش عمر سلول و کاهش دایره‌های سیاه روی پوست کمک می‌کند. پروتیین آن نیز رشد مو و سلامت ناخن را تضمین می‌کند و ستاره‌ای است که از سرتاپای انسان را سلامتی می‌بخشد.

Sarfati مدیر Repechage می‌گوید خواص بسیار زیاد این ماده است که باعث شده تا در برخی از تخصصی‌ترین مواد تولیدی این به کار برده شود. به گفته او این ماده علاوه بر کاهش ظاهر خطوط قرمز، به پوست ظاهری نرم‌تر می‌دهد. در اسپاها این ماده درون ماسک‌ها و مواد رطوبت‌بخش به کار برده می‌شوند و تا 115 دلار برای هر ساعت هزینه دارند. مصرف روزانه این ماده به‌عنوان مکمل، می‌تواند گلبول‌های قرمز خون را نیز افزایش می‌دهد. ناسا این ماده را برای سفرهای فضایی برای فضانوردان مورد استفاده قرار می‌دهد.